Ćwiczenia aerobowe - w domu i na siłowni. Przykłady ćwiczeń aerobowych!

PP
Ćwiczenia aerobowe na mięśnie brzucha
Ćwiczenia aerobowe, czyli ćwiczenia tlenowe. Ćwiczenia aerobowe pomogą nam schudnąć, wymodelować sylwetkę, a także umożliwią zwiększenie wydolności oraz wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego. Chcesz wykonywać ćwiczenia aerobowe w domu? Zacznij już dzisiaj. Sprawdź, jakie ćwiczenia aerobowe będą dla ciebie najlepsze!

Ćwiczenia aerobowe w domu

Ćwiczenia aerobowe to intensywne ćwiczenia, które należy wykonywać w krótkich seriach. Do ćwiczeń aerobowych można zaliczyć:

  • pompki
  • brzuszki
  • ćwiczenia z hantlami
  • stepper
  • bieganie

Ćwiczenia aerobowe na brzuch

Trening aerobowy powinien trwać od 30 do 60 minut i być wykonywany 3-4 razy w tygodniu. Ćwiczenia aerobowe można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Ćwiczenia aerobowe wykonywane w domu maję tę zaletę, że nie potrzebujemy do ich wykonywania drogich sprzętów. Wystarczą skakanka, odpowiednia muzyka, i wygodne buty. Oczywiście, jeśli ktoś posiada dodatkowo stacjonarny rowerek lub domową bieżnię - nie musi nawet wychodzić z domu, aby wykonywać ćwiczenia aerobowe. Jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń aerobowych na brzuch są tzw. "brzuszki". Warto wiedzieć, jak je wykonywać, aby przyniosły jak najlepsze rezultaty.

Trening aerobowy - skąd nazwa?

Trening aerobowy swoją nazwę wziął od procesu tlenowego, czyli aerobowego, w wyniku którego mięśnie produkują energię podczas ćwiczeń. Osoba, która wykonuje ćwiczenia aerobowe, zaczyna szybciej oddychać, a jej serce zaczyna szybciej pracować. Ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane w tym samym tempie, a tętno powinno być na poziomie 60-65% tętna maksymalnego.

Trening aerobowy w domu

Trening powinien trwać od 30 do 60 minut i być wykonywany 3-4 razy w tygodniu. Każdy trening musi zacząć się rozgrzewką. Ćwiczenia aerobowe w domu nie wymagają specjalistycznego sprzętu siłowego. Ważne: pamiętaj o stopniowaniu intensywności treningu!

Sprawdź, co ci się przyda do wykonywania ćwiczeń aerobowych w domu:

  • skakanka
  • rower stacjonarny
  • bieżnia
  • wygodne buty
  • mata co ćwiczeń
  • hantle

Ćwiczenia aerobowe w domu: przykłady

Skakanie na skakance
To doskonałe ćwiczenie na spalenie zbędnych kalorii. Dzięki nim ujędrnisz brzuch, nogi, a także pośladki.

Wchodzenie po schodach
W czasie 30-minutowego treningu spalisz aż 300 kalorii. Wyrzeźbisz też nogi i pośladki.

Jazda na rowerku stacjonarnym
W ciągu godziny spalisz nawet 1000 kalorii a do tego poprawisz wydolność płuc i wymodelujesz nogi.

Unoszenie nóg
Połóż się na plecach a później unieś nogi. W tej pozycji pozostań przez około minutę i powróć do pozycji początkowej: leżenia. Po chwili powtórz. To ćwiczenie wysmukli, wzmocni, wyrzeźbi nogi i pośladki.

Przyciąganie hantli
Połóż się na plecach i weź do rąk hantle. Następnie zacznij przyciągać je do klatki piersiowej i ponownie oddalać. Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnisz mięśnie ramion i brzucha.

Napinanie brzucha w siadzie podpartym
Siedząc w podparciu, ugnij nogi w kolanach i ściśnij piłkę pomiędzy stopami. Przyciągnij kolana do klatki piersiowej i wróć do pozycji wyjściowej. Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnisz brzuch.

Powyższe ćwiczenia możesz łączyć ze sobą: pamiętaj by trening trwał co najmniej 30 minut.

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia aerobowe?

Treningi aerobowe rozwijają i wzmacniają układ krwionośny, dotleniają organizm i poprawiają metabolizm. Do tego uelastyczniają żyły i obniżają poziom cholesterolu we krwi. Dzięki regularnym ćwiczeniom aerobowym poczujesz, że masz więcej energii. Oczywiście regularne ćwiczenia aerobowe to również smukła, wysportowana sylwetka.

Na takie ćwiczenia przystałaby każda pani domu?

Źródło: STORYFUL

Wideo

Materiał oryginalny: Ćwiczenia aerobowe - w domu i na siłowni. Przykłady ćwiczeń aerobowych! - Dziennik Polski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3