Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Solaris na ulicach Brodnicy. Kto kupi stary autobus?

KAT
Nowy Solaris...
Nowy Solaris... KAT
- Wiele lat czekaliśmy na ten autobus - śmieje się Janusz Posłuszny, prezes PGK i dodaje: - Marzy nam się jeszcze jeden taki... Po ulicach Brodnicy jeździ nowy, niskopodłogowy Solaris Urbino 10. To jeden z 10 autobusów jakimi dysponuje obecnie PGK, nie licząc autobusu Autosan, wystawionego na sprzedaż/na części.

- To pierwszy autobus w naszym taborze, który wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, ogranicznik prędkości do 70 km, system detekcji pożarowej w komorze silnika (gdyby coś się stało - kierowca zostaje powiadomiony i natychmiast zostaje uruchomione wygaszanie) - mówi prezes. Kieszonkowcy i wandale powinni mieć się na baczności... - Nowy autobus wyposażony jest w kamery: trzy wewnętrzne i jedną zewnętrzną. Naszym marzeniem jest mieć dwa takie.

Prezes nie ukrywa, że jeśli wprowadzona zostanie bezpłatna komunikacja - zwiększy się natężenie ruchu i konieczne będzie kupienie drugiego takiego autobusu.

Zakup był możliwy dzięki wsparciu magistratu. Koszt Solarisa (w drodze przetargu) wyniósł 875 tys. złotych (w tym 200 tys. z miasta).

Jak się z niego korzysta? - Ładnie wygląda - śmieje się pani Alina. - Łatwo jest wejść z wózkiem, z małym dzieckiem, nie trzeba podnosić malucha na schodki - zauważa pani Elwira. - Tylko te podesty na siedzenia są niepotrzebnie takie wysokie, w Gdyni wszystko jest nisko ustawione, jak ktoś ma problem np. złamaną nogę to ma problem żeby na ten podest wejść - zauważa jedna z pasażerek.

A jak prowadzi się nowoczesny pojazd? - Jest bardzo wygodny w obsłudze ze względu na automatyczną skrzynię biegów - przyznaje Ireneusz Jankowski, kierowca PGK. - Pasażerowie z pewnością doceniają komfort jazdy.

Zapytaliśmy w magistracie: czy w tym roku podjęta zostanie decyzja o bezpłatnym przewozie pasażerów komunikacją miejską? Burmistrz zapowiadał, że ma tak być od stycznia 2016 roku. Czy trasy autobusów nie ulegną wówczas zmianie, czy też jadąc poza granice miasta - trzeba będzie płacić za dany odcinek, czy też miasto planuje porozumieć się np. z gminą Brodnicą w temacie płatności/ich braku?

- Na obecnym etapie urząd miejski dokona analizy ekonomicznej wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej, dostosowanej do potrzeb przewozowych mieszkańców oraz sporządzi szczegółowy projekt rozkładu jazdy na dni robocze, szkolne, wolne od nauki szkolnej oraz dni wolne od pracy - informuje Radosław Zakrzewski z UM w Brodnicy i dodaje: - Po przeprowadzeniu analizy zostaną przekazane państwu wnioski oraz szczegółowe informacje dotyczące bezpłatnej komunikacji na terenie miasta.

Trochę danych technicznych
W autobusie zamontowany jest silnik Cammins o mocy 204kW spełniający normę spalin EURO 6, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, ogranicznik prędkości do 75 km/h, system detekcji pożarowej w komorze silnika z informacją dla kierowcy, system monitoringu przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy składający się z 4 kamer, tablice elektroniczne i kasowniki firmy Pixel. Pojazd objęty jest 24 miesięczną gwarancją fabryczną bez limitu kilometrów a rama i nadwozie 120 miesięczną (10lat). Waży 9,8 tony a dopuszczalna masa całkowita wynosi 16 ton. Posiada 25 miejsc siedzących i 49 stojących oraz podest dla wózków inwalidzkich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na brodnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto